czwartek, 26 maja 2011

Programowanie

Mimo że komputery stają się coraz szybsze, oprogramowanie nowocześniejsze, czasem (nawet często) słychać że komputery są za wolne Ślimak, od zawsze, kiedy istnieją. Zawsze oprogramowanie wymagało sprzętu szybszego niż był osiągalny. I tak jest nadal. Sprzęt nie nadąża za oprogramowaniem.
Dlaczego współczesne oprogramowanie wymaga coraz wydajniejszego sprzętu, a no z winy programistów i programowania obiektowego, które znacznie upraszcza (tj. ułatwia, co jest paradoksem!) pisanie kodu. Np. w tym przykładzie jest 2 razy wykonywana ta sama instrukcja konwersji typu integer do string:
clip_image001
W tym przykładzie, tylko 1 raz wykonana instrukcja konwersji:
clip_image001[5]
Jak widać, pierwszy przykład pokazuje (prostotę i mniej kodu) powód popularności programowania obiektowego. A różnice są, widać to “gołym okiem”. No i współczesne kompilatory są znacznie wydajniejsze, bardziej przystosowane do współczesnych komputerów.
Byłoby znacznie ciekawiej gdybym dodatkowo miał przykład w asemblerze. Czy ktoś jeszcze programuje w asemblerze Diabeł dla środowisk graficznych?