Programowanie
Mimo że komputery stają się coraz szybsze, oprogramowanie nowocześniejsze, czasem (nawet często) słychać że komputery są za wolne , od zawsze, kiedy istnieją. Zawsze oprogramowanie wymagało sprzętu szybszego niż był osiągalny. I tak jest nadal. Sprzęt nie nadąża za oprogramowaniem.
Dlaczego współczesne oprogramowanie wymaga coraz wydajniejszego sprzętu, a no z winy programistów i programowania obiektowego, które znacznie upraszcza (tj. ułatwia, co jest paradoksem!) pisanie kodu. Np. w tym przykładzie jest 2 razy wykonywana ta sama instrukcja konwersji typu integer do string:
W tym przykładzie, tylko 1 raz wykonana instrukcja konwersji:
Jak widać, pierwszy przykład pokazuje (prostotę i mniej kodu) powód popularności programowania obiektowego. A różnice są, widać to “gołym okiem”. No i współczesne kompilatory są znacznie wydajniejsze, bardziej przystosowane do współczesnych komputerów.
Byłoby znacznie ciekawiej gdybym dodatkowo miał przykład w asemblerze. Czy ktoś jeszcze programuje w asemblerze dla środowisk graficznych?
Dlaczego współczesne oprogramowanie wymaga coraz wydajniejszego sprzętu, a no z winy programistów i programowania obiektowego, które znacznie upraszcza (tj. ułatwia, co jest paradoksem!) pisanie kodu. Np. w tym przykładzie jest 2 razy wykonywana ta sama instrukcja konwersji typu integer do string:
W tym przykładzie, tylko 1 raz wykonana instrukcja konwersji:
Jak widać, pierwszy przykład pokazuje (prostotę i mniej kodu) powód popularności programowania obiektowego. A różnice są, widać to “gołym okiem”. No i współczesne kompilatory są znacznie wydajniejsze, bardziej przystosowane do współczesnych komputerów.
Byłoby znacznie ciekawiej gdybym dodatkowo miał przykład w asemblerze. Czy ktoś jeszcze programuje w asemblerze dla środowisk graficznych?
Komentarze
Prześlij komentarz