Instalacja Powershell 3 ISE


Czasem instalacja Powershell 3 ISE nie udaje się na Windows 7. Wtedy zostaje wyświetlony komunikat:

Ta instalacja nie ma zastosowania dla tego komputera

 mimo że komputer spełnia wszystkie warunki. Mimo że mój komputer posiada Service Pack 1 i .Net 4, to otrzymałem powyższy komunikat, po wielu nieudanych próbach nie udało mi się wykonać instalacji. Nie wiem dlaczego.


Długo google-wałem, ale na żadną sensowną poradę nie trafiłem, aż do teraz. Jak twierdzi autor prezentacji, Powershell 3 ISE można zainstalować na Windows 7 Starter (tak jak wynika to z przedstawionej niżej prezentacji). Ponieważ nie było żadnej informacji o innych wersjach systemu, postanowiłem wykonać eksperyment. Dokładnie w ten sam sposób zainstalowałem PS3 na Windows 7 Home Premium. Krótki, obrazkowy opis jest przedstawiony na tej prezentacji: 

A więc krótko:
1. Z tej strony trzeba ściągnąć plik instalacyjny .msu: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=34595. Właściwy plik instalacyjny wybrać według instrukcji na stronie.
2. Pliki .msu to są archiwa instalacyjne. Plik Windows6.1-KB2506143-x64.msu należy rozpakować do jakiegoś foldera. Do rozpakowania użyłem programu 7-Zip, który radzi sobie tymi archiwami.
3. W tym folderze trzeba odszukać plik z rozszerzeniem Windows6.1-KB2506143-x64.cab.
4. W konsoli cmd (uruchomić ją z prawami administratora) wykonać następujące polecenie menadżera pakietów:

start /w %SystemRoot%\system32\pkgmgr.exe /ip /m:Windows6.1-KB2506143-x86.cab

Polecenie wykonuje się trochę czasu, nie widać żadnego postępu w wykonaniu polecenia, więc nie panikować. Jedynym wskaźnikiem działania menadżera pakietów jest praca procesora.


Zakończenie procesu będzie skutkować wyświetleniem komunikatu z prośbą o reset komputera.


Po ponownym uruchomieniu komputera już można korzystać z PS3. Żeby to sprawdzić, jaką wersję ma się zainstalowaną, użyć polecenia:

> $a= Get-Host; $a.Version

albo prościej:

> (Get-Host).Version


a poleceniem Get-Host uzyskać wszystkie możliwe informacje na temat wersji.

Komentarze

Popularne posty